Overslaan en naar de inhoud gaan
Vrijwilligers in het zonnetje gezet met Toon Hermans-medley

Op verschillende locaties in Nederland werd woensdag 19 augustus opgestaan tegen kanker. Eén van de items die in de tiende editie van de KWF-liveshow te zien was, was opgenomen bij het Toon Hermans Huis Amersfoort. IPSO-directeur Sonja Robben gaf een interview over het belangrijke werk va de IPSO-inloophuizen en verwoordde dit mooi: “In het inloophuis gaat het niet over de tumor, maar over de mens zelf.”

Er kwamen verschillende gasten van het inloophuis aan het woord. Zij vertelden dat niet alleen de patiënt, maar juist ook partners en kinderen van harte welkom zijn bij het inloophuis. Ook zij vinden er ondersteuning om hun kracht te hervinden. Ook deelden bekende en onbekende Nederlanders hun ervaring met kanker. De vrijwilligers van het Toon Hermans Huis Amersfoort werden door Tineke Schouten, Martine Sandifort, Stefano Keizers en Philippe Geubels in het zonnetje gezet met een Toon Hermans-medley.

Stefano Keizers: “Het grootste gebaar dat een humorist kan maken is om weg van de humor te stappen en onze mooiste kanten van de ziel te laten zien.” De cabaretiers waren zwaar onder de indruk van de belangeloze inzet van de vrijwilligers. Indirect werden natuurlijk alle 4500 vrijwilligers van de IPSO inloophuizen hiermee geëerd.

Samenwerking KWF en IPSO

De grote aandacht voor de IPSO inloophuizen in Nederland staat op tegen kanker onderstreept de krachtige samenwerking. Vanaf de oprichting zet KWF zich in voor het bestrijden van kanker. Omdat kanker steeds beter te genezen is, en daardoor ook steeds meer mensen met de ziekte te maken krijgen, vraagt dat om een nieuwe rol van KWF. Daarom bestrijden ze niet alleen deze ziekte, maar zetten zich ook in voor een beter leven met kanker. Deze koers zie je de komende tijd terug als je KWF tegenkomt. Daarom is de samenwerking met IPSO en de inloophuizen ook zo passend. De speerpunten raken elkaar in het hart. KWF trekt zich het lot van de IPSO inloophuizen enorm aan. Daarom helpen zij ons ook met een wervingsactie die dit najaar van start gaat. Met hun slagkracht, bereik en inzet gaan ze hier een groot succes van maken!

20.367 nieuwe donateurs!

In de indrukwekkende tv show zijn we samen opgestaan tegen kanker. Met patiënten die hun verhaal deelden, met onderzoekers die het belang van donateurs lieten zien, met mooie optredens, statige standbeelden en indringende oproepen. Én met maar liefst 20.367 nieuwe donateurs!

Alleen samen maken wij het verschil. Samen kunnen we ervoor zorgen dat onderzoek doorgaat. Want het mag niet stoppen. Nooit.

Bedankt Nederland!